עיסוי בטן סובאדה וטיפולי פוריות

טיפולי עיסוי בטן סובאדה משתלבים עם טיפולי פוריות תוך התייחסות לכל שלב בטיפולים. טיפול סובאדה יכול ליצור שינוי משמעותי במצב הרחם, רירית הרחם, הרצועות והשחלות. לכן חשוב לדעת בדיוק מה ניתן לעשות – ובאיזה שלב.

מומלץ להתחיל טיפול סובאדה (טיפול אחד לפחות) לפני שאת מתחילה את הטיפולים ההורמונליים או אם את נמצאת כרגע בהפסקה. לעיתים אחרי הטיפולים הראשונים בסובאדה יכול להיות שהגוף יבקש להתנקות והרירית לא תהיה אידיאלית לקליטת הריון.

הזרעות

אם את לא מקבלת טיפול הורמונלי או שאת מקבלת רק תרופות ליצירת ביוץ – ניתן לעשות טיפול סובאדה בין סיום הווסת לבין ההזרעה. רצוי להתחיל את הטיפול בחודש שלפני ההזרעה.
אם את מקבלת טיפול הורמונלי – לא ניתן להתחיל טיפול ארויגו ראשון בזמן זה.
אם זהו לא טיפול ארויגו ראשון אפשר לעשות טיפול מיד לאחר הווסת ועד כ-4 זריקות הורמונים, תלוי בגודל ומספר הזקיקים. לאחר מכן ניתן לעשות חלק מהטיפול בעדינות ובזמן זה אני עושה בעיקר טיפולי רפלקסולוגיה ושיאצו.

IVF

בפרוטוקול ארוך, בשלב שבו את מקבלת רק תרופות לדיכוי המחזור או גלולות למניעת הריון וצפוי דימום נוסף לפני תחילת גירוי הזקיקים, ניתן ומומלץ להתחיל טיפול סובאדה ראשון.
בפרוטוקול קצר או ארוך כאשר את מקבלת הורמונים לגירוי הזקיקים מומלץ לעשות טיפול סובאדה רק אם זהו לא טיפול הסובאדה הראשון, ואז אפשר לעשות מיד לאחר הווסת ועד לקבלת כ-4 זריקות הורמונים, תלוי בגודל ומספר הזקיקים.
בין השאיבה להחזרה מומלץ מאוד לעשות טיפול סובאדה. לא ניתן לעשות טיפול סובאדה ראשון בשלב זה.
לאחר החזרת העוברים אני מטפלת ברפלקסולוגיה ,שיאצו ופרחי באך.