רפלקסולוגיה ובעיות פוריות

אי פוריות היא מצב בו נתקלים 10-15 אחוזים מהזוגות בגילאי הפוריות.
אי פוריות מוגדרת כחוסר הצלחה להיכנס להריון לאחר שנה של קיום יחסי מין לא מוגנים.

רפלקסולוגיה היא שיטת ריפוי טבעית שעוזרת לגוף להגיע לאיזון ולבריאות. טיפולי רפלקסולוגיה יכולים לסייע בפיתרון של בעיות הפוריות באמצעות שיפור כללי במצב הבריאותי, מה שמאפשר איזון של רמות המתח וההורמונים ותמיכה במערכות הרבייה והעצבים. טיפולי רפלקסולוגיה מספקים לגוף הזדמנות להרפות ממתחים וממלאים אותו באנרגיה. ישנה חשיבות רבה להורדת רמות המתח כדי לאפשר קליטת הריון.

מומלץ להסתייע בטיפולי רפלקסולוגיה כהכנה להריון במשך שלושה חודשים לפחות. הטיפולים יתמכו בנשים במהלך נסיונות ההתעברות, אם באופן טבעי ואם באמצעות הזרעות והפריה חוץ גופית.

הטיפול באישה:

טיפולי רפלקסולוגיה מותאמים לכל שלב במחזור הווסת ותומכים בהם: בזמן הווסת, בין הווסת לביוץ ובזמן הביוץ ואחריו. בזמן הווסת, הטיפול מכוון לניקוי ושחרור הגוף מתוצרי ההכנה להריון שלא התממש. בזמן שבין הווסת לביוץ הביציות מבשילות ורירית הרחם מתעבה. לכן הטיפול יעודד את ההתעבות והקליטה. הטיפול בזמן הביוץ ואחריו יכוון להרגעה והורדת מתחים, בדומה לטיפול באישה בזמן ההריון. במקרה שבו אין ביוץ או שהמחזור אינו סדיר, הטיפול יעודד את הופעת הביוץ והווסת.

אישה שנמצאת בתהליך של טיפולי פוריות תוכל להיעזר בטיפולי רפלקסולוגיה כדי להפחית תופעות לוואי מההורמונים הנלקחים וכדי להעלות את סיכויי קליטת ההריון. הטיפולים יעודדו התעבות של רירית הרחם, יתמכו בהתפתחות הביציות ויתרמו לתחושת הרוגע שנחוצה לכניסה להריון.

בזמן תהליך זה מומלץ להיתמך על ידי רפלקסולוגיה פעם בשבוע. אולם לאחר שאיבת ביציות, הזרעות והחזרת עוברים כדאי לקבל טיפול עוד באותו היום או במועד קרוב ככל האפשר.

לאחר שאיבת ביציות, טיפולי רפלקסולוגיה יקלו על הנפיחות והכאבים שעלולים להופיע ויכינו את הגוף להחזרת העוברים. קבלת טיפול לאחר הזרעות והחזרת עוברים יסייע לאשה להגיע למצב רגוע ושלו ככל האפשר במטרה להגדיל את סיכויי קליטת ההריון.

הטיפול בגבר:

טיפולי רפלקסולוגיה יכולים לעזור לגבר במקרה שנמצאת בעיה בזרע וגם במקרה שהסיבה לאי פוריות בקרב בני הזוג אינה ידועה. הטיפול יוריד מתחים, ישפר את איכות הזרע ויגדיל את כמותו. חשוב לקבל טיפולי רפלקסולוגיה במשך שלושה חודשים כהכנה להתעברות.

זוגות שמצויים בתהליך של הכנה להריון יכולים להיעזר בטיפולי רפלקסולוגיה במקביל לבירורים וטיפולים קונבנציונליים. רפלקסולוגיה מספקת תמיכה נפשית וגופנית, מאפשרת מרחב של רגיעה ועשויה לשפר את סיכויי קליטת ההריון.