הכנה ל-VBAC (לידה נרתיקית לאחר קיסרי) באמצעות סובאדה

טיפול סובאדה לקראת ההריון הבא ובמהלכו יכול להשפיע באופן מיוחד על ריפוי והצלחה של לידה נרתיקית לאחר קיסרי (לנל”ק או באנגלית ויב”ק – VBAC). הטכניקות בטיפול זה מגדילות את הסיכויים ללידת ויב”ק – תלוי בסיבות שהובילו ללידה הקיסרית:

במקרים שבהם נאמר ליולדת שהסיבה היא “אגן צר” שאינו מאפשר מעבר של התינוק או “לידה שלא מתקדמת” – ייתכן שהסיבה קשורה למיקום עצם הזנב והסקרום (עצם העצה), מה שגורם להצרה של תעלת הלידה, או למנח רחם לא אופטימלי – דבר שעלול לגרום לכך שהעובר לא יתבסס באגן באופן האידיאלי ללידה. אגן צר באמת הוא מצב נדיר ביותר – ורוב הסיכויים שסיבות אחרות קשורות לאופי הלידה. טראומות ונפילות על האגן בעבר יכולות להשפיע על הרצועות התומכות בעצמות אלו ועל מיקומן וגם להשפיע על מנח הרחם.

טיפול סובאדה תומך בריפוי ברמה הפיזית, הרגשית והאנרגטית כדי להגיע לשיקום מירבי לאחר לידה קיסרית. הטכניקות של הטיפול יכולות להשפיע במסגרת טיפול לקראת הלידה הבאה, זאת במטרה לאפשר את התיקון הנדרש כדי לאפשר לידה טבעית.

איך סובאדה יכול להכין את הגוף לויב”ק:

בטיפול עובדים על איזון האגן והעצמות התחתונות של עמוד השדרה (הסקרום ועצם הזנב), כך שתעלת הלידה תוכל להגיע לפוטנציאל המקסימלי שלה.

איזון האגן ושיפור מנח הרחם יעודדו כניסה טובה יותר של ראש העובר לאגן.

עובדים על ריפוי הצלקת החיצונית והפנימית ושיפור מנח הרחם, שיכול להשתנות כתוצאה מהקיסרי או מטראומות אחרות באזור האגן ולהשפיע גם על הלידה הבאה.

תדירות הטיפול:
מומלץ להתחיל את הטיפול עוד לפני ההריון הבא, אך גם במהלך ההריון אפשר להשפיע לטובה.
ניתן להתחיל את הטיפולים החל משלושה חודשים לאחר לידה קיסרית.

סיפורים מהקליניקה:

הדר הגיעה אלי בהריון השני שלה בשבוע 40+5 וחלמה על לידה טובה וטבעית אחרי קיסרי חירום שהתרחש שנתיים קודם לכן. בבית החולים כבר הלחיצו לעשות ניתוח שני. זו ההודעה שקיבלתי ממנה לאחר הלידה:

הילה כותבת: