פרחי באך לדכאון והתמכרות –
“תחושת הדיכאון נעלמה והפסקתי עם ההתמכרויות שליוו אותי”

הגעתי לאיריס לטיפול בפרחי באך בעקבות תחושות דיכאון שאפפו אותי כחודשיים ובעיות התמכרות שהרגשתי שמעכבות את ההתפתחות שלי. איריס ערכה לי שיחת אבחון, היא הקשיבה, כיוונה ותשאלה אותי בצורה מכוונת וממוקדת כדי להבין את הדברים לעומקם: מאיפה הם מגיעים, איפה אני עומדת. באמצעות האבחון התאימה לי שילוב של תמציות לטיפול בבעיות שעלו אצלי.

כעבור שבועיים נעלמה תחושת הדיכאון הכל כך מוכרת שליוותה אותי. שבועיים לאחר מכן הגעתי לאבחון נוסף שבו איריס ערכה לי שוב תשאול מעמיק. בשלב הזה כבר הבנתי את הכוח של הטיפול בפרחי באך. רוב הבעיות שעלו בתשאול הראשון כמו התפוגגו והפכו לא רלוונטיות, וחלק מהבעיות עברו סוג של שינוי במקום שלהן בחיי ובאיך שאני מתייחסת אליהן.

עברתי תהליך לא פשוט שבמהלכו חשפתי ונחשפתי. השקט הפנימי של איריס גרם לי להירגע ולהתמקד. הרגשתי שהיא מקשיבה לי, מזדהה איתי בתחושות ואכפתית אלי ואל התהליך שאני חווה. היא לא הסתפקה בתשובות שעל פני השטח אלא התעקשה למצוא את מקור הבעיה.

גיליתי תהליך עמוק ומעורר שבו בדקתי איך אני מבחינה רגשית, תחושתית והוויתית בכל התחומים שהציקו לי או העיקו עליי, ממחשבות ועד התנהלות אישית. כעבור שבעה חודשים הפסקתי לגמרי עם ההתמכרויות שליוו אותי, ואני יכולה להגיד בביטחון ובידיעה שהפנים שלי נמצא במקום הרבה יותר שלם, יציב ומודע.”

מ.מ. כהן